Barcelona var ett lyckoval trots........

Mr G och jag har varit på semester, mmm vi valde Barcelona. Anledningen var att alla sa att det var den finaste
staden som de hade besökt. Vi kan bara ställa oss till den truppen. Här fanns massor att se.

Vi köpte ett fint vykort som skulle skickas till Görans mamma. Presenter var uteslutet men gumman tycker om vykort. Dag nr 2 av 6 valde vi med omsorg ett fint vykort där man kunde se de platser som vi besökt.
Göran eller rättare sagt jag hade glömt hans penna på Kastrup så allt som fanns till hands var en blyetspenna. Jag skrev kortet fullt, var ganska nöjd med det och kände att gumman skulle bli glad att vi tänkte på det.

Vad vi då inte visste var att kortet skulle förfölja oss varje dag av de resterande 4.

Vi letade som besatta efter ett ställe man kunde köpa frimärke vilket var helt omöjligt, dessa små papperslappar kan man bara köpa på postkomntor eller tobaksaffärer fick vi veta av kvinnan på turistinfon som var placead mitt på La Rambla världens mest kända gågata, massor av stånd med uteserveringar, krimskrams, fåglar, konst och uppträden. Allt fanns men inte ett enda litet frimärke.

Göran och jag travade minst 1 mil om dagen bärande på gummans vykort i en vit bärkasse. Överallt som vi frågade sa de bara no no postofice clåse sa de tobako.

Va tusan skulle vi göra, vi seglade runt på flygplatsen samma dag som vi skulle hem, no no.

Till slut åkte gummans vykort med oss på flyget hem. När vi väl landat på Kastrup sprang Göran fram och tillbaka som besatt, fan vi var ju tvungna att få iväg gummans kort. Äntligen BINGO!!!! I ankomshallen hittade vi ett litet presentstånd som förbaramade oss med danska frimärke. 2 st behövde vi och det kostade 11 danska kronor för gummans kort. GHöran bara tittade, jag väste skit i det ta hit frimärkena, jag satte på båda, de ena hamnade halvvägs utanför, låt det förfasen sitta så, vi måste bli av med kortet innan tåget kommer sa jag. Göran började nu springa runt med kortet numera med frimärke för 11 kr på, nu hittade vi ingen brevlåda. En man i uniform sa: Ni finner en udanför Learys, jaha sa min pojkvän och var ligger de. Suck, jag tog bagagevagnen medan min pojkvän på nytt sprang runt hela Kastrup, till slut kom han äntligen och visade upp två rena händer. Jag applåderade, skrattade äntligen var gummans kort på väg, bara det nu kommer fram

Nåväl, tack och lov för mina sms vykort som jag skickade, de kom fram i alla fall....... :)

Kommentarer
Postat av: Stefan

Stackare, tänk om ni hade lämnat vykortet i receptionen på ert hotell, de hade fixat så det blev frankerat och postat :-)

2010-08-08 @ 10:18:33
Postat av: Emma

underbart att du är tillbaka och förgyller min annars så trista vardag!!! :)

2010-08-09 @ 13:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0