IKEA Here I Come!

Förra söndagen när jag var i Malmö hos pojkvännen vaknade vi ganska tidigt, som alltdi låg vi kvar i sängen och småpratade, han frågade mig vad jag ville göra denna söndag. Hm tänkte jag, här gäller det att snabbt komma på något,  tja jag skulle vilja gå till min pappas grav och sedan åka till IKEA, det verkar ju som jag skall få bestämma, ok sa Göran, då gör vi så. 
Mumma, denna söndagen kan bli den bästa i mitt liv tänkte jag när jag gnolade på "Herrans vägar ovan där" när jag ställde mig i duschen, va gott det kändes, det varma vattnet sköljde över mig och jag njöt, Ikea tänkte jag, härliga söndag och härliga Göran.
Dagens frukost bestod av ägg, macka med cheddarost, juice och kaffe.

Vi satte oss i bilen och körde till IKEA, vi kom fram ganska snabbt,

- Jisses sa jag till Göran, jag var som förstenad, vad stort det är. Parkera nära utgången
-Varför sa Göran
- Jo sa jag, har man mycket att bära är det lättare, då behöver man inte gå så långt.
- Jaha sa Göran och utan ett ord styrde han bilen åt rätt håll
- Men titta sa jag, det finns ju ett parkeringshus under själva byggnaden, ställ dig där, nu var jag helt i extas
-Utan ett ord körde han in, ställde bilen nära hissen.
-Härligt sa jag, skynda dig nu
- Vi gick in, tog rulltrappan upp när Göran kom med ett förslag för första gången denna söndag
-Kan vi inte äta först, det verkar ju var lite folk just nu.
-Ok sa jag och sneglade bort mot alla saker som jag ville lägga handen på, hade redan spanat in lite men som den väluppfostrade tjej jag är så lät jag Göran få som han ville
- Mellantalltrik med köttbullar till mig och den stora till Göran. Vi åt snabbt och äntligen kom vi igång med vår runda på IKEA.
- Vi går efter pilarna sa Göran
- Jag tänkte att det gäller att ligga lågt nu när jag hade fått honom hit, så jag gav med mig motvilligt men ändå.
- Göran körde kundvagnen, muttrade ibland om allt jag stoppade i vagnen, jisses pannkaka så mycket jag kände
att det var bra att ha grejor, Här damp det ner handdukar, matta, lampa, badrockar och mycket mer.
Vi gick tre våningar och till slut var det dags att gå till kassan.

Två och en halv timme senare ansåg jag att jag gjort IKEA.

Göran packade upp allt och när damen i kassan log och sa 2300 kr tack.
Jag betalde snällt, funderade en sekund på vad jag hade handlat men insåg att det var bra att ha grejor
allt ihop. Göran bara tittade men sa inget,


När vi satt i bilen sa Göran klämkäckt.
-Vet du vad? Jag skall ringa IKEA och fråga hur lång IKEA gången är. Skulle vara intressant att veta.
Du orkar aldrig gå annars, ont i benen har du alltid eller astman, jag måste parkera närmast överallt var vi än är men här har jag fan i mig inte hört ett enda ort att du har ont i benen. Är det inte märkligt?

Men men sa jag, ingen fara sa Göran, jag ringer dit i morgon så kan vi promenera på IKEA istället för utomhus, eller hur?
Jag hade inget att säga, funderade visserligen om jag skulle använda min vassa tunga, eller min kvinnliga list eller jag helt enkelt bara vara tyst,

Jag valde det sistnämda, kanske kommer Göran att glömma vår tur på IKEA, suck.....för visst har jag ont i benen när jag går mycket, så det så, det är väl inte mitt fel att jag inte kände av det på IKEA, eller kände jag av det och ville inget säga eller, det bara snurrar i huvudet. jag kan inte tänka klart.......

Jag vänder mig mot Göran, ger han en puzz och säger, du Jag älskar dig, tack för en underbar dag på IKEA


Kommentarer
Postat av: emmah

Göran har helt rätt! Kunde inte sagt det bättre själv, men man orkar väl det man vill orka antar jag...

2010-01-19 @ 09:52:39
Postat av: Anonym

Ja du Gitel...ibland är det helt enkelt så att man distraheras av roligare saker än att ha ont ;)Hoppas att du kom hem med bara bra grejer :)

2010-01-21 @ 14:29:33
Postat av: Marie

Helt underbart att ta del av! Känner igen det där... somligt får vi kvinnor energi av... det bara ÄR så! Göran är en klok man, det hörs! Promenera ofta på ikea du!!! :)

Kram

Marie

2010-02-03 @ 22:06:18
URL: http://livsresande.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0