Halmstad-Malmö

Í fredags tog jag tåget till Malmö för att äntligen får besöka min pojkväns hem en hel helg. Jag tog mig till centralstationen, konstaterade ganska snabbt att biljettautomaten inte ville som jag ville, suck... jag vände mig om  och till min glädje upptäckte jag att biljettexp var öppen. Jag tog en kölapp och väntade snällt i kön. Damen som satt bakom disken prade i slomoti hon hade uniform på sig, korthårig, på näsan hade hon ett par glasögon som var en aning för stora, hon vippade på näsan hela tiden, hon plutade med munnen när hon som i en dimma väste fram orden för att hjälpa den gamle mannen som var framför mig.
Äntligen tryckte hon fram mitt nmmer. Jag sa mycket vänligt att jag ville åka till Malmö, den glasögonprydda damen tittade och log mot mig, vill du åka med en gång? Ja tack sa jag och
kände mig otroligt vänlig. X2000 går 13.40, det blir bra sa jag, ska det vara enkel eller tur och retur sa damen bakom disken, Hm, tänkte jag, jag tar enkel. Enkel sa jag högt, jaha sa damen det blir 205 kr, himla billigt tänkte jag och betalade min biljett.

Jag kom upp på tåget, satt på stol nr 1, den fanns vid dörren som binder vagnarna. Iskallt var det ute. Tåget tuffade iväg, jag blundade, log och fantiserade om min fina helg som jag skulle tillbringa i kärlekens tecken. mmmmm.
Plötsligt upptäcker jag att det blir isande kallt. Det visade sig att jag satt i vagnen bakom bistron. Varje gång någon skull dit så öppnades dörrarna och en isande vind sköljde över mig. Jag tillbringade resten av tiden iklädd jacka. Resan var lång trots att tåget inte stannade särskilt ofta. Till slut gick även jag till bistron för att slippa bli en istapp, jag värmde mig med kaffe och en bulle.
Till slut nådde jag mitt mål, hoppade av på Malmö central, suck ingen Göran, han fick ingen parkering utan skulle prata ut mig genom centralen. Jag gick vilse inne på centralen med Göran väsande i luren irriterad att jag inte hittade ut, suck.... det var ingen lätt match men till slut fick jag
skärpa mig och där såg jag karusellen som han pratade om, fick runda hela centralen och till slut såg jag den numera välbekant profilen sittande i bilen, typiskt män, han satt varm i bilen medan jag var otroligt nära att förvandlas till en istapp, suck.... dessa fantastiska män


Kommentarer
Postat av: emmah

Ja du det är inte lätt när man är tågoskuld... Du vänjer dig säkert tids nog och kanske kommer du inte ens att sakna gula faran!

2010-01-15 @ 06:37:22
Postat av: cecilie - bloggvärldens mest musikfyllda blogg

haha inte lätt inte!

2010-01-15 @ 07:20:34
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: Stefan

Det blev ju en trevlig och skön helg för dig, trots inledande strul :-)

2010-01-15 @ 08:12:17
Postat av: Marie

Hoppas helgen blev bra ändå fast det började så iskallt... värmen kom nog låter det som! :-) kram

2010-01-15 @ 19:51:28
URL: http://livsresande.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0