Med stormsteg mot Kläppen!

Suck.... Om 33 timmar så kommer jag att vara på väg med Göran till Kläppen för att åka skidor. Hm, jag tittar på klockan, ja jisses. Jag har kontrollerat att det är ungefär 60 mil till Sälen. Där skall jag få användning av min nyinköpta vintergarderob, jacka, termobyxor, underställ 1 och 2 av HH samt en äkta HH mössa, detta ekipaget kostade mig 1825 kr. Vad gör man inte för att impa på kärleken.

Detta hade väl varit sin sak men nu är det bara typ 48 timmar tills jag blir avslöjad och hela den skånska klanen som kommer att vara med oss  kommer att veta att jag inte är någon kvinnlig Ingemar Stenmark.
Om jag gräver i minnets kan jag kanske minnas att jag åkt utför från någon backe i Tofta som var ungefär 20 m hög. Kan det jämföras med Kläppen tro? Så statistiskt sätt kan jag vara singel om 60 timmar igen, Hm,,,,

Jag är ingen snönisse, men fasen va granna kläder jag har. Ruskigt snygg är jag i min 750 kronors jacka. Jag tittar i spegeln både en och två gånger. Räcker ut tungan, urk... jag lägger huvudet på sne och drömmer om Gran Canaria, varmt och gott med en drink vid playan. Jag trycker ner den dyra fina HH mössan över ögonen, hur fasen skall detta äventyr sluta?

Jag sätter mig i soffan i mina nya fina termobyxor, fasen va varma de är, beslutar mig för att tro på mig själv, kan andra åka kan jag, jag blir glad åt min förändrade attityd mot mig själv. Det är nog bara att svänga på höfterna och slänga sig utför. Kläppen here I come.

Det ska bli snöstorm, kanske ställs resan in, men Göran bara maler och maler om denna evinnerliga skidresa och jag har ju lovat att följa med så jag kan inte backa ur nu.

Kommer jag inte tillbaka så har jag föreberett mina kolleger om hur mitt inträde ska se ut till Sankte Per

Håll tummarna, nu ska jag packa


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ner kommer man alltid Gitel :) Det kommer att gå galant! /Lisa

2010-01-27 @ 12:50:47
Postat av: Linda

Han kommer tycka att du är lika härlig oavsett om du åker skidor eller inte!! Och övning ger färdighet säger man ju!

Ha en go helg och njut av nåt gott att dricka!

Kram Linda

2010-01-27 @ 21:30:22
Postat av: Emma Ternstedt

Håller med förgående talare.. Njut i massor;). Glöm inte att det går lättare med en kall innanför västen;)



Kram Emma

2010-01-27 @ 21:34:50
Postat av: Marie

Hoppas du haft det superbra!

2010-02-03 @ 22:08:53
URL: http://livsresande.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0